Dnia 30 maja 2015 roku odbył się w Gimnazjum nr 2 Dzień Projektów Edukacyjnych.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie realizowali trzy projekty: "Kto segreguje śmieci, ten przykładem świeci!", "Modowy zawrót głowy- pokaz mody papierowej" i "Sport w krajach niemieckojęzycznych".
Projekt edukacyjny „Kto segreguje śmieci, ten przykładem świeci” był realizowany pod kierunkiem p. Iwony Jończyk oraz przy udziale nauczyciela wspomagającego p. Iwony Łyszczarek. Głównym celem projektu było podniesienie świadomości ekologicznej uczniów poprzez uświadomienie potrzeby segregacji surowców wtórnych. Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 4 współpracujące ze sobą grupy. Każdej z nich powierzono inne zadanie.
Zadaniem I grupy było przygotowanie ankiety diagnozującej, która dotyczyła znajomości zasad segregacji i postępowania z odpadami. Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klasy V b Szkoły Podstawowej nr 11, klasy II a I II b Gimnazjum nr 2 oraz klasy IIa IV Liceum Ogólnokształcącego.
Zadaniem II grupy było przygotowanie ulotki informacyjnej dotyczącej korzyści płynących z recyklingu surowców wtórnych.
III grupa udała się na wycieczkę po firmie Juko, która była odbiorcą surowców wtórnych, zbieranych przez młodzież naszej szkoły w ramach naszego projektu.
Zadaniem grupy IV było przedstawienie korzyści płynących z recyklingu poprzez zaprojektowanie i wykonanie przedmiotów użytkowych z surowców wtórnych.
Opiekunami projektu "Sport w krajach niemieckojęzycznych" byli p. Wirginia Rejniak i p. Anna Michałowska.
Pracę nad projektem uczniowie rozpoczęli w październiku od wyboru dyscyplin sportowych, następnie podzielili się na 4 grupy, potem zbierali potrzebne materiały, by wreszcie opracować prezentacje.
Grupa I przygotowała prezentację multimedialną na temat " Niemcy- piłka nożna", grupa II zaprezentowała temat " Niemcy- skoki narciarskie", grupa III temat " Austria- piłka nożna" a grupa IV przygotowała plakaty "Niemcy- piłka siatkowa".
Projekt "Modowy zawrót głowy- pokaz mody papierowej" uczniowie realizowali pod kierunkiem p. Doroty Malec. Głównym celem projektu było wykonanie stroju według własnego pomysłu z wykorzystaniem surowców wtórnych - papieru.
Materiałem badawczym w projekcie stał się papier pod różną postacią. Zanim uczennice zaczęły realizować projekt, musiały poznać informacje dotyczące tego jakże bogatego i wartościowego surowca. Jednocześnie dziewczyny przeglądały modowe czasopisma, portale internetowe i programy telewizyjne. Projekt miał na celu połączenie wiedzy o modzie i papierze z wykonaniem indywidualnych projektów stroju i biżuterii. No bo jak by to było gdyby dziewczynki, dziewczyny, nastolatki no i kobiety nie interesowały się modą. Postanowiły więc spojrzeć na to co piszczy w trawie, czyli zająć sie tym co ciekawego kryje sie w modzie.
Z racji projektu, dziewczyny zainteresowała moda wykonana samodzielnie na miarę ich możliwości - moda wykonana z papieru a jednocześnie moda - eko.
Projekt edukacyjny „Kto segreguje śmieci, ten przykładem świeci” był realizowany pod kierunkiem p. Iwony Jończyk oraz przy udziale nauczyciela wspomagającego p. Iwony Łyszczarek. Głównym celem projektu było podniesienie świadomości ekologicznej uczniów poprzez uświadomienie potrzeby segregacji surowców wtórnych. Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 4 współpracujące ze sobą grupy. Każdej z nich powierzono inne zadanie.
Zadaniem I grupy było przygotowanie ankiety diagnozującej, która dotyczyła znajomości zasad segregacji i postępowania z odpadami. Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klasy V b Szkoły Podstawowej nr 11, klasy II a I II b Gimnazjum nr 2 oraz klasy IIa IV Liceum Ogólnokształcącego.
Zadaniem II grupy było przygotowanie ulotki informacyjnej dotyczącej korzyści płynących z recyklingu surowców wtórnych.
III grupa udała się na wycieczkę po firmie Juko, która była odbiorcą surowców wtórnych, zbieranych przez młodzież naszej szkoły w ramach naszego projektu.
Zadaniem grupy IV było przedstawienie korzyści płynących z recyklingu poprzez zaprojektowanie i wykonanie przedmiotów użytkowych z surowców wtórnych.
Opiekunami projektu "Sport w krajach niemieckojęzycznych" byli p. Wirginia Rejniak i p. Anna Michałowska.
Pracę nad projektem uczniowie rozpoczęli w październiku od wyboru dyscyplin sportowych, następnie podzielili się na 4 grupy, potem zbierali potrzebne materiały, by wreszcie opracować prezentacje.
Grupa I przygotowała prezentację multimedialną na temat " Niemcy- piłka nożna", grupa II zaprezentowała temat " Niemcy- skoki narciarskie", grupa III temat " Austria- piłka nożna" a grupa IV przygotowała plakaty "Niemcy- piłka siatkowa".
Projekt "Modowy zawrót głowy- pokaz mody papierowej" uczniowie realizowali pod kierunkiem p. Doroty Malec. Głównym celem projektu było wykonanie stroju według własnego pomysłu z wykorzystaniem surowców wtórnych - papieru.
Materiałem badawczym w projekcie stał się papier pod różną postacią. Zanim uczennice zaczęły realizować projekt, musiały poznać informacje dotyczące tego jakże bogatego i wartościowego surowca. Jednocześnie dziewczyny przeglądały modowe czasopisma, portale internetowe i programy telewizyjne. Projekt miał na celu połączenie wiedzy o modzie i papierze z wykonaniem indywidualnych projektów stroju i biżuterii. No bo jak by to było gdyby dziewczynki, dziewczyny, nastolatki no i kobiety nie interesowały się modą. Postanowiły więc spojrzeć na to co piszczy w trawie, czyli zająć sie tym co ciekawego kryje sie w modzie.
Z racji projektu, dziewczyny zainteresowała moda wykonana samodzielnie na miarę ich możliwości - moda wykonana z papieru a jednocześnie moda - eko.