







Były dyplomy, puchary i mnóstwo dobrej zabawy.
W bieżącym roku szkolnym w Gimnazjum nr 2 im. A. Mickiewicza w Piotrkowie Tryb. realizowany był projektem ekologicznym pod hasłem „Kto segreguje śmieci, ten przykładem świeci”. Organizatorkami projektu były p. Iwona Jończyk i p. Iwona Łyszczarek.
Projekt miał za zadanie ukształtować proekologiczne nawyki młodzieży w codziennym życiu. Nauczyć podejmowania konkretnych działań: segregowania odpadów (makulatury, opakowań plastikowych, puszek).
Projekt rozpoczęliśmy we wrześniu 2014r. biorąc udział w kolejnej już akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA”, tym samym rozpoczęliśmy w naszej szkole zbiórkę surowców wtórnych. W projekt aktywnie zaangażowało się 37 uczniów, którzy przez cały rok zebrali łącznie 3 tony makulatury i 4000 butelek PET, 150 puszek i inny drobny złom. Pieniądze uzyskane od firmy Juko ze zbiórki surowców wtórnych zostaną przeznaczone na zakup tablicy multimedialnej, która od przyszłego roku szkolnego będzie wykorzystywana przez wszystkich uczniów naszej szkoły.
W celu podniesienia atrakcyjności projektu dla uczniów, w pierwszym semestrze ogłosiliśmy konkurs filmowy na najlepszy ekoreportaż. Zadaniem uczestników konkursu było nakręcenie krótkiego reportażu ukazującego stan środowiska w, którym żyjemy oraz pokazanie jak należy postępować, aby ten stan poprawić.
W drugim semestrze odbyły się trzy konkursy: wiedzy ekologicznej „DBAJ O ŚRODOWISKO, BĄDŹ EKOTURYSTĄ”, na wykonanie przedmiotu użytkowego z odpadów i rzeczy niepotrzebnych – przeznaczonych do wyrzucenia „EKO DESIGN”, na najlepszego zbieracza surowców wtórnych „EKOMANIAK”. Sponsorem nagród w w/w konkursach był Referat Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Piotrkowa Tryb.
Laureaci konkursów otrzymali atrakcyjne nagrody min. tablet, dysk zewnętrzny, słuchawki stereofoniczne, pamięć przenośną, radio, sprzęt sportowy i turystyczny (piłki, rakietki do tenisa, śpiwór, karimatę samo pompującą), zaproszenia do kina Helios.
Projekt będzie kontynuowany w następnym roku szkolnym. Wszystkich serdecznie zapraszamy.
Projekt edukacyjny „Kto segreguje śmieci, ten przykładem świeci” był realizowany pod kierunkiem p. Iwony Jończyk oraz przy udziale nauczyciela wspomagającego p. Iwony Łyszczarek. Głównym celem projektu było podniesienie świadomości ekologicznej uczniów poprzez uświadomienie potrzeby segregacji surowców wtórnych. Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 4 współpracujące ze sobą grupy. Każdej z nich powierzono inne zadanie.
Zadaniem I grupy było przygotowanie ankiety diagnozującej, która dotyczyła znajomości zasad segregacji i postępowania z odpadami. Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klasy V b Szkoły Podstawowej nr 11, klasy II a I II b Gimnazjum nr 2 oraz klasy IIa IV Liceum Ogólnokształcącego.
Zadaniem II grupy było przygotowanie ulotki informacyjnej dotyczącej korzyści płynących z recyklingu surowców wtórnych.
III grupa udała się na wycieczkę po firmie Juko, która była odbiorcą surowców wtórnych, zbieranych przez młodzież naszej szkoły w ramach naszego projektu.
Zadaniem grupy IV było przedstawienie korzyści płynących z recyklingu poprzez zaprojektowanie i wykonanie przedmiotów użytkowych z surowców wtórnych.
Opiekunami projektu „Sport w krajach niemieckojęzycznych” byli p. Wirginia Rejniak i p. Anna Michałowska.
Pracę nad projektem uczniowie rozpoczęli w październiku od wyboru dyscyplin sportowych, następnie podzielili się na 4 grupy, potem zbierali potrzebne materiały, by wreszcie opracować prezentacje.
Grupa I przygotowała prezentację multimedialną na temat ” Niemcy- piłka nożna”, grupa II zaprezentowała temat ” Niemcy- skoki narciarskie”, grupa III temat ” Austria- piłka nożna” a grupa IV przygotowała plakaty „Niemcy- piłka siatkowa”.
Projekt „Modowy zawrót głowy- pokaz mody papierowej” uczniowie realizowali pod kierunkiem p. Doroty Malec. Głównym celem projektu było wykonanie stroju według własnego pomysłu z wykorzystaniem surowców wtórnych – papieru.
Materiałem badawczym w projekcie stał się papier pod różną postacią. Zanim uczennice zaczęły realizować projekt, musiały poznać informacje dotyczące tego jakże bogatego i wartościowego surowca. Jednocześnie dziewczyny przeglądały modowe czasopisma, portale internetowe i programy telewizyjne. Projekt miał na celu połączenie wiedzy o modzie i papierze z wykonaniem indywidualnych projektów stroju i biżuterii. No bo jak by to było gdyby dziewczynki, dziewczyny, nastolatki no i kobiety nie interesowały się modą. Postanowiły więc spojrzeć na to co piszczy w trawie, czyli zająć sie tym co ciekawego kryje sie w modzie.
Z racji projektu, dziewczyny zainteresowała moda wykonana samodzielnie na miarę ich możliwości – moda wykonana z papieru a jednocześnie moda – eko.
Więcej zdjęć już wkrótce w galerii.