IV Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Tryb.
im. Generała Stefana Roweckiego - Grota

28-06-2022

WAKACJE!

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne życzy: dobrych, radosnych, ciekawych, w miarę aktywnych i w miarę leniwych, kulturalnych, przygodowych, twórczych, zdrowych
i bezpiecznych wakacji.
Do zobaczenia we wrześniu!
28-06-2022

UDANYCH WAKACJI!

Udanych wakacji, pełnych słońca, uśmiechu i niezapomnianych wrażeń życzy wszystkim Samorząd Uczniowski IV LO.
Uczennica klasy IIC Wiktoria Misztela otrzymała jednorazowe stypendium ufundowane przez Radę Rodziców, za bardzo dobre wyniki w nauce i wzorowe zachowanie.
Gratulujemy!
Dnia 24 czerwca 2022 roku uroczyście zakończyliśmy rok szkolny 2021/2022. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wręczenia nagród i dyplomów oraz części artystycznej.
 Dnia 23 czerwca odbyła się uroczystość zakończenia roku klas mundurowych
i wręczenia nagród uczniom szczególnie wyróżniającym się w minionym roku szkolnym.

Wyróżnienia otrzymali z klasy:
- Mateusz Frukacz
- Krzysztof Purgał
W środę 22 czerwca, w Mediatece, dwie nasze uczennice: Aleksandra Gurdziołek
i Kinga Nita zostały nagrodzone za osiągnięcia szkolne. Z rąk Prezydenta Miasta Krzysztofa Chojniaka oraz radnego Rafała Czajki, Przewodniczącego Komisji Oświaty
i Nauki i otrzymały listy gratulacyjne oraz nagrody książkowe.
"Przyjmijcie najlepsze gratulacje za Wasz trud i wysiłek, jaki wkładacie w edukację. Inwestując w siebie, inwestujecie jednocześnie w nasze społeczeństwo. Jestem przekonany, że dzięki takim ludziom jak wy zarówno nasze miasto, jak i nasz kraj będzie mógł właściwie się rozwijać" - powiedział w swoim wystąpieniu prezydent miasta.
Dzień 1 - Wypad do Poznania.
Zwiedzaliśmy Stary Rynek z renesansowym Ratuszem i słynnymi koziołkami, podziwialiśmy piękne fasady kamienic. Zwiedziliśmy Muzeum Rogalowe
i uczestniczyliśmy w pokazie wypieków Rogali Świetomarcińskich , a wielu z nas zdobyło certyfikat Rogalowego Czeladnika.

Dzień 2 - Berlin – to miasto o bogatej kulturze i imponujących zabytkach: Brama Brandenburska, Mur Breliński, Reichstag, Unter den Linden, Uniwersytet Humbolta, Katedra św. Jadwigi, Wyspa Muzeów
( jest ich aż 5), Alexanderplaz z najwyższą wieżą telewizyjną Fernsehturm. Byliśmy na Placu Poczdamskim, małym berlińskim Manhattanie i przy Pomniku Pamięci Ofiar Holocaustu . W Berlinie Zachodnim podziwialiśmy Kościół Pamięci i spacerowaliśmy bulwarem handlowym Kunfurstendamm.
Byliśmy w Muzeum Techniki. Berlin tętni życiem!

Dzień 3: Wyspa Tropikalna w Krausnik – to największy w Europie basen z przygodami.
Pod dachem wielkiej kopuły jest plaża, las deszczowy, wodospady, laguny, zjeżdżalnie, restauracje
i tropikalna temperatura. Wypoczywaliśmy w towarzystwie flamingów i żółwi. Nie było czasu na nudę - sami zobaczcie!
W dniu 19 czerwca w miejscowości Skotniki, w ramach projektu ,,Pejzaż pamięci - rekonstrukcja krajobrazu historycznego” odbyła się niezwykła uroczystość związana
z poświęceniem Krzyża Powstańczego (1863 - 1864). W wydarzeniu udział wzięli uczniowie z klasy mundurowej: Szymon Dębowski oraz Tomasz Ordon.
Hyperion, Mayan, Zadra – te nazwy z pewnością nie są obce fanom ekstremalnych przeżyć oraz bijących rekordy szybkości i wysokości rollercoasterów, jakie czekają na odwiedzających popularną „Energylandię” w Zatorze. Amatorów szalonej zabawy oczywiście nie brakuje i wśród nas, uczniów i nauczycieli, dlatego postanowiliśmy
w dniu 13 czerwca wspólnie odwiedzić ów znany i lubiany park rozrywki.
Trudno opisać wszystkie emocje towarzyszące nam podczas najbardziej ekstremalnych przejazdów. W wielkim skrócie: był śmiech, krzyk, łzy oraz modlitwy o przeżycie. Ogólnie jednak można powiedzieć, że brawura to nasze drugie imię i chyba każdy z nas wyszedł dziś daleko poza swoją strefę komfortu. Niestety, z wiadomych względów nie mogliśmy uwiecznić naszych największych szaleństw na zdjęciach, ale kto tam był, ten wie, że mocne wrażenia są gwarantowane. Polecamy!
Uczestnicy eskapady: 48 uczniów z klas IA, IB, IC, ID i IIIC
Opiekunowie: „nieustraszeni” A. Hejniak i T. Wychowałek (raz jeszcze dziękujemy młodzieży za skutecznie motywujące słowa zachęty i wsparcie w chwilach zwątpienia macie szczęście, że żyjemy ) oraz urodzony wariat Ł. Grzesik .
W niedzielę 12 czerwca o godz. 11.30 w kościele pw. Matki Bożej Śnieżnej została odprawiona msza św. w intencji gen. Stefana „Grota” Roweckiego, urodzonego w Piotrkowie Trybunalskim wielkiego polskiego patrioty, komendanta głównego Związku Walki Zbrojnej, dowódcy Armii Krajowej.
Msza odbyła się z udziałem pocztu sztandarowego naszej szkoły.
Po nabożeństwie uczniowie złożyli kwiaty pod tablicą pamiątkową, poświęconą naszemu patronowi, przy ul. Słowackiego 1.

Kontakt

ul. Broniewskiego 5
97-300 Piotrków Trybunalski
tel./fax 44 6486550
e-mail: liceum4@liceum4.piotrkow.pl

Środa 17 lipca 2024

Januaria, Donata, Marcelina, Dzierżykraj, Konstancja, Aneta, Marceli, Andrzej, Aleksja, Karolina, Leon, Aleksy, Leona, Jadwiga, Bogdan