IV Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Tryb.
im. Generała Stefana Roweckiego - Grota

Bella Italia

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =
Link
Wycieczka do Włoch
3- 8.06.2024
Po całonocnej podróży dotarliśmy do miasta Romea i Julii, czyli Werony. Spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami poznając ciekawostki o tym średniowiecznym mieście. Zwiedzaliśmy zabytki z epoki rzymskiej i średniowiecznej: amfiteatr, Palazzo del Capitano, Palazzo degli Scaligeri oraz XII wieczną wieżę Torre de Lamberti. Każdy z nas miał możliwość dotknięcie piersi Julii - przynoszącej szczęście oraz wrzucania monet do studni miłości. Oglądaliśmy najsłynniejszy balkon na świecie i mogliśmy wrzucić list do skrzynki miłości. Następnie przejechaliśmy do Padwy - miasta św. Antoniego i jednego z najstarszych uniwersytetów, gdzie zwiedzaliśmy Bazylikę patrona miasta z relikwiami Świętego.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy miasto św. Franciszka i św. Klary. Mogliśmy zobaczyć romańską bazylikę mniejszą i gotycką bazylikę większą. Miejsce narodzin świętego Franciszka - stajnie oraz jego dom i sklep w którym pracował.

Trzeciego i czwartego dnia pobytu we Włoszech odwiedziliśmy stolicę Rzym. Byliśmy w bazylikch Św. Piotra oraz Jana na Lateranie. Zwiedziliśmy najsłynniejszze zabytki: Panteon, Fontannę di Trevi, Koloseum, Fora oraz Schody Hiszpańskie.

Piątego dnia pobytu we Włoszech mieliśmy okazję zobaczyć klasztor Benedyktynów na Monte Cassino, położony na wzgórzu. W pięknym barokowym kościele znajduje się krypta św. Benedykta. Obok kościoła znajduje się Polski cmentarz wojenny II Korpusu PSZ, którzy dzielnie walczyli o zdobycie wzgórza. Jest to jedno z najważniejszych miejsc pamięci narodowej Polaków za granicą. W tym roku w maju obchodzono 70. rocznicę bitwy. Na cmentarzu pochowany jest dowódca II Korpusu gen. Władysław Anders.

Ostatniego dnia włoskich wojaży mieliśmy możliwość podziwiać miasto na wodzie czyli Wenecję. Zwiedzanie rozpoczęliśmy na Placu Świętego Marka zwanego salonem Europy. Obok znajduje się piękna Bazylika Św Marka zbudowana w stylu bizantyńskim. Za Bazylika znajduje się gotycki pałac Dożów, w którym przebywali władcy Wenecji. W miesicie tysiąca mostów widzieliśmy ich kilkadziesiąt w tym dwa najważniejsze: Most Westchnień i Most Rialto na Canal Grande.