IV Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Tryb.
im. Generała Stefana Roweckiego - Grota

Godzina dla Młodych Głów

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =

Godzina dla Młodych Głów
 

            Godzina dla Młodych Głów to cykl zajęć dla młodzieży w ramach programu profilaktycznego projektu MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską.
            Godzina dla MŁODYCH GŁÓW ma na celu profilaktykę zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży. Nauczyciele rozmawiają otwarcie o zdrowiu psychicznym, o higienie cyfrowej i bezpieczeństwie w sieci. Program realizowano na godzinach wychowawczych w wybranych klasach.
 
Tematy lekcji w I półroczu:
Lekcja integracyjna: Razem możemy więcej.
1. Poczuj emocje (rozpoznawanie i nazywanie emocji podstawowych u siebie i u innych w ciele, myślach i zachowaniu).
2. Nazwij potrzeby (rozpoznawanie i nazywanie potrzeb, odróżnianie ich od strategii zaspokajania potrzeb oraz zachcianek, rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu potrzeb).
3. Moje granice (rozpoznawanie i nazywanie granic osobistych, zdobywanie umiejętności komunikowania granic otoczeniu).
4. Potrzebuję pomocy! Jak to zakomunikować? (rozwijanie umiejętności otwartej rozmowy o zdrowiu psychicznym, komunikowania potrzeby wsparcia, przekazanie konkretnych informacji, gdzie i do kogo sięgać po pomoc).
 
Tematy zajęć w II półroczu:
1. Ja i moje relacje w środowisku online i offline (ćwiczenia nawiązujące do higieny cyfrowej, profilaktyka e-uzależnień).
2. Ja i moje bezpieczeństwo offline i online (ćwiczenia, które są kontynuacją zajęć z pierwszego półrocza i wzmacniają bezpieczeństwo w świecie realnym oraz w świecie online; rozwijają kompetencje rozpoznawania, wyznaczania i komunikowania granic; rozróżniania sytuacji, w których ktoś wyraża własne zdanie, od hejtu; rozpoznawania i reagowania na przemoc).
3. Ja i krytyczne myślenie (ćwiczenia wzmacniające naukę weryfikowania treści, zwiększające również wgląd we własne zachowania online).
4. Aktywność fizyczna – dlaczego mózg potrzebuje ciała (ćwiczenia wzmacniające ogólnorozwojowo, wspierające aktywność fizyczną, wskazujące alternatywne zachowania do zachowań online).
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki artykułu

Mlode_Glowy (jpg) 0.75mb, (pobrań: 1)