IV Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Tryb.
im. Generała Stefana Roweckiego - Grota

Spotkanie z Magdaleną Dietrich

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =
_DSC9262
Jak na co dzień wygląda praca psycholożki i psychoterapeutki? Jakie trudności wiążą się z tym zawodem? Co robić, żeby nie ulec wypaleniu zawodowemu? Na te i inne pytania odpowiadała Magdalena Dietrich.
 
Dnia 27 kwietnia 2018 roku uczennice IV LO w Piotrkowie Trybunalskim, bohaterki innowacji „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie”, odbyły rozmowę z założycielką Centrum Psychoterapii i Rozwoju „Ku sobie”. Magda obecnie pracuje na oddziale dziennym psychiatrycznym dla osób dorosłych w Gdańsku, przyjmuje pacjentów w prywatnym gabinecie oraz prowadzi zajęcia, m.in. dla studentów na Uniwersytecie SWPS.
 
Spotkanie różniło się nieco od poprzednich. Na początek Magda zaproponowała nam ćwiczenie, w którym każda miała wybrać sobie dwie karty z kolorowego stosu rozłożonego na stole.
Jedna karta miała oznaczać nasza cechę charakteru, druga to, z czym kojarzy się nam psychologia – opowiada Wiktoria Płachta, uczennica klasy IB – Dzięki tak prostemu ćwiczeniu Magda już na wstępie sporo się o nas dowiedziała.
 
Podczas rozmowy psycholożka przytoczyła anegdotę z wizyty w przedszkolu. Zapytała dzieci: „Czy wiecie, czym zajmuje się psycholog?” Jeden z chłopców odpowiedział „Psycholog to taki lekarz dla psów!” - wspomina inna pierwszoklasistka, Natalia Krzaczyńska - Wszystkie zaczęłyśmy się śmiać i dzięki temu dalsza rozmowa przebiegała w bardzo luźnej atmosferze.
 
Magdalena Dietrich opowiadała o swojej edukacji i doświadczeniach zawodowych. Wspomniała o okresie nauki w liceum i na studiach, o kołach zainteresowań, projektach, w których brała udział, decyzjach, jakie przyszło jej podejmować.
 
W spotkaniu z Magdaleną Dietrich najbardziej podobało nam się to, że szczerze opowiadała o tym, jakie wyzwania stawiało przed nią życie i jak, mimo przeciwności, osiąga wyznaczone cele. Duże wrażenie zrobiło na nas jej doświadczenie pracy z więźniami - podkreślają uczennice klasy IB.
 
Udział w projekcie „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” to dla nas szansa
na zdobycie nowych, okołoedukacyjnych doświadczeń oraz możliwość sprawdzenia, jakie zawody są nam najbliższe. W ramach innowacji ćwiczymy pracę w grupie, udoskonalamy nasze mocne strony. Mamy nadzieję, że dzięki temu w przyszłości znajdziemy dobrą pracę czy dostaniemy się na lepsze studia. - dodają bohaterki innowacji.
 
 
Autorki: Wiktoria Płachta, Natalia Krzaczyńska, Martyna Kwiatkowska
Autorka zdjęć: Martyna Kwiatkowska
 
Projekt innowacyjny „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” realizowany jest w ramach projektu grantowego „TransferHUB generowanie, wsparcie grantowe i inkubacja innowacji społecznych. Przejście z systemu edukacji do aktywności zawodowej” http://www.transferhub.pl

powrót