Kolejny próg wtajemniczenia w sferze wiedzy prawniczej przekroczyli uczniowie z kl. 3A za sprawą akcji edukacyjnej, firmowanej przez Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
W przededniu wyborów prezydenckich tematyka spotkania nasuwała się sama: polskie prawo wyborcze.
Nie mogliśmy więc nie skorzystać z takiego zaproszenia.
Naszych uczniów z rozwiązaniami kodeksu wyborczego obowiązującego w Polsce zaznajamiali pracownicy
i studenci Katedry Prawa Konstytucyjnego UŁ. Zgodnie z polskimi przepisami uprawnieni do uczestnictwa
w wyborach są ci, którzy wkroczyli już w pełnoletność, czyli ukończyli 18 lat. A gdyby tak cofnąć tę granicę
do lat 16? O takiej hipotetycznej zmianie nasza młodzież dyskutowała z prowadzącym tę część spotkania studentem prawa. Okazało się, że taka „rewolucja” – oprócz plusów – niosłaby za sobą także pewne zagrożenia.
Czy 16-latek jest na tyle świadomym obywatelem, by uczestniczyć w głosowaniach, które decydują
o przyszłości naszego kraju? Tego dylematu nie udało się rozstrzygnąć. Pytanie pozostaje otwarte.
Łódzkiej uczelni dziękujemy za fascynujące spotkanie. Uczniowie byli pod wrażeniem wiedzy i gościnności naszych gospodarzy, zwłaszcza, że zasiedli w reprezentacyjnej uczelnianej auli. Być może po maturze niektórzy z nich zasiądą tam ponowie już jako studenci prawa? Dziś to pytanie też pozostaje otwarte.
Poniżej fotorelacja z naszej wizyty na Uniwersytecie Łódzkim.
W przededniu wyborów prezydenckich tematyka spotkania nasuwała się sama: polskie prawo wyborcze.
Nie mogliśmy więc nie skorzystać z takiego zaproszenia.
Naszych uczniów z rozwiązaniami kodeksu wyborczego obowiązującego w Polsce zaznajamiali pracownicy
i studenci Katedry Prawa Konstytucyjnego UŁ. Zgodnie z polskimi przepisami uprawnieni do uczestnictwa
w wyborach są ci, którzy wkroczyli już w pełnoletność, czyli ukończyli 18 lat. A gdyby tak cofnąć tę granicę
do lat 16? O takiej hipotetycznej zmianie nasza młodzież dyskutowała z prowadzącym tę część spotkania studentem prawa. Okazało się, że taka „rewolucja” – oprócz plusów – niosłaby za sobą także pewne zagrożenia.
Czy 16-latek jest na tyle świadomym obywatelem, by uczestniczyć w głosowaniach, które decydują
o przyszłości naszego kraju? Tego dylematu nie udało się rozstrzygnąć. Pytanie pozostaje otwarte.
Łódzkiej uczelni dziękujemy za fascynujące spotkanie. Uczniowie byli pod wrażeniem wiedzy i gościnności naszych gospodarzy, zwłaszcza, że zasiedli w reprezentacyjnej uczelnianej auli. Być może po maturze niektórzy z nich zasiądą tam ponowie już jako studenci prawa? Dziś to pytanie też pozostaje otwarte.
Poniżej fotorelacja z naszej wizyty na Uniwersytecie Łódzkim.