Zajęcia na uniwersytecie są dwa razy dłuższe od szkolnych lekcji!
Spotkanie z panią dr Joanną Kubicką odbyło się na terenie kampusu Uniwersytetu Warszawskiego. Pani Joanna pracuje na UW jako wykładowczyni przedmiotu animacja kultury. Na zajęciach łączy się refleksję o kulturze z twórczym działaniem i kształtowaniem aktywnych postaw. Student uczy się poprzez działanie, a wszystkie warsztaty prowadzone są przez znanych i doświadczonych praktyków kultury.
Dr Kubicka pokazała nam budynek, w którym pracuje i prowadzi zajęcia dla studentów. Oglądając sale wykładowe, odkryłyśmy, ku naszemu zdziwieniu, że zajęcia uniwersyteckie trwają 90 minut, a nie 45, jak w szkole. Zobaczyłyśmy także pokoik na poddaszu, w którym pani Joanna realizuje wiele projektów i inicjatyw dla amatorów kultury.
Podczas spaceru po kampusie zobaczyłyśmy budynek rektoratu UW, dawny gmach Biblioteki Uniwersyteckiej tzw. Stary BUW, budynek wydziału Prawa i Administracji.
Spotkanie z panią dr Joanną Kubicką odbyło się na terenie kampusu Uniwersytetu Warszawskiego. Pani Joanna pracuje na UW jako wykładowczyni przedmiotu animacja kultury. Na zajęciach łączy się refleksję o kulturze z twórczym działaniem i kształtowaniem aktywnych postaw. Student uczy się poprzez działanie, a wszystkie warsztaty prowadzone są przez znanych i doświadczonych praktyków kultury.
Dr Kubicka pokazała nam budynek, w którym pracuje i prowadzi zajęcia dla studentów. Oglądając sale wykładowe, odkryłyśmy, ku naszemu zdziwieniu, że zajęcia uniwersyteckie trwają 90 minut, a nie 45, jak w szkole. Zobaczyłyśmy także pokoik na poddaszu, w którym pani Joanna realizuje wiele projektów i inicjatyw dla amatorów kultury.
Podczas spaceru po kampusie zobaczyłyśmy budynek rektoratu UW, dawny gmach Biblioteki Uniwersyteckiej tzw. Stary BUW, budynek wydziału Prawa i Administracji.
Całości dopełniła nasza samodzielna przechadzka do nowej siedziby Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, która znajduje się tuż nad brzegiem Wisły. Podejrzałyśmy studentów pilnie uczących w bibliotece. Zdziwiło nas, ze mieli do dyspozycji przeróżne kanapy i fotele zamiast grzecznie poustawianych krzeseł ze stolikiem i lampką. Ekspresowo obejrzałyśmy wspaniały ogród przy bibliotece, jak i na jej dachu. Budynek jest cały porośnięty pięknymi krzewami i kwiatami, pomiędzy którymi wypatrzyłam małe źródełko.
Chyba żadna z nas nigdy nie miała okazji, aby obejrzeć uniwersytet od wewnątrz. To było wspaniałe doświadczenie, które trochę rozświetliło nasze plany na dalszą edukację - podsumowuje uczestniczka innowacji „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” Natalia Żuława.
Spotkanie z Joanną Kubicą odbyło się w ramach dwudniowej wizyty studyjnej w Warszawie zorganizowanej przez 16 bohaterek innowacji „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie”.
Projekt został wymyślony i opracowany przez Martynę Kwiatkowską (innowatorkę społeczną ze wsi Uszczyn) oraz Bożenę Kwiatkowską (nauczycielkę języka polskiego w IV LO). Jest realizowany w Piotrkowie Trybunalskim i Warszawie od 15 marca do 31 lipca 2018 roku.
Odbiorczyniami innowacji są dziewczęta uczęszczające do pierwszej i drugiej klasy IV Liceum Ogólnokształcącego im. Genarała Stefana Roweckiego „Grota” w Piotrkowie Trybunalskim. Dziewczęta rekrutują się z małych miasteczek i obszarów wiejskich oddalonych od szkoły o kilkanaście a nawet o 50 km.
Projekt innowacyjny „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” realizowany jest w ramach projektu grantowego „TransferHUB generowanie, wsparcie grantowe i inkubacja innowacji społecznych. Przejście z systemu edukacji do aktywności zawodowej”, www.transferhub.pl.
Autorki: Natalia Żuława, Martyna Kwiatkowska
Autorka zdjęć: Katarzyna Czekalska
Chyba żadna z nas nigdy nie miała okazji, aby obejrzeć uniwersytet od wewnątrz. To było wspaniałe doświadczenie, które trochę rozświetliło nasze plany na dalszą edukację - podsumowuje uczestniczka innowacji „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” Natalia Żuława.
Spotkanie z Joanną Kubicą odbyło się w ramach dwudniowej wizyty studyjnej w Warszawie zorganizowanej przez 16 bohaterek innowacji „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie”.
Projekt został wymyślony i opracowany przez Martynę Kwiatkowską (innowatorkę społeczną ze wsi Uszczyn) oraz Bożenę Kwiatkowską (nauczycielkę języka polskiego w IV LO). Jest realizowany w Piotrkowie Trybunalskim i Warszawie od 15 marca do 31 lipca 2018 roku.
Odbiorczyniami innowacji są dziewczęta uczęszczające do pierwszej i drugiej klasy IV Liceum Ogólnokształcącego im. Genarała Stefana Roweckiego „Grota” w Piotrkowie Trybunalskim. Dziewczęta rekrutują się z małych miasteczek i obszarów wiejskich oddalonych od szkoły o kilkanaście a nawet o 50 km.
Projekt innowacyjny „Zawodowe puzzle. Nastolatki decydują o sobie” realizowany jest w ramach projektu grantowego „TransferHUB generowanie, wsparcie grantowe i inkubacja innowacji społecznych. Przejście z systemu edukacji do aktywności zawodowej”, www.transferhub.pl.
Autorki: Natalia Żuława, Martyna Kwiatkowska
Autorka zdjęć: Katarzyna Czekalska